Sahtlisse kirjutatud


Miks mulle meeldib vahetevahel neid ninnunännusid ameerikalikke-imalaid filme vaadata? Sellepärast, et need õpetavad üht - ego ei tohi seista armastusel tee peal ees. Riski. Jookse. Mine. Kirjuta. Mida iganes, aga tunneta, et elad. Et sa ei lasknud niisama minna. Et sa ei olnud üks vilets allaandja. Et sa vähemalt proovisid. Seda olenemata sellest, mis soost sa oled. 

Võib-olla ta tegi sulle mitu aastat tagasi haiget, aga sa armastad teda ikka. Mine siis ja ütle, et tahad teda tagasi enda kõrvale. Võib-olla ta ei ole päris see ideaal, mida sa ette kujutasid, aga ometi tunned, et ilma temata on tühjus. Mine ja ütle, et vaatame, mis saab - me kumbki ju ei tea, aga proovime. Ego on naljakas. Ta sunnib meid toapimedusse kulmu kortsutama - ei! Mina ei alanda end, mina ei lähe, mina ei tee! Tulgu ise, kui tahab. Miks mina pean? Ähh? Mida sul kaotada on õigupoolest? Protsent eneseväärikusest? Aga võita? Äkki terve maailm täis imesid?

Mõned sahtli-luuletused kopin siia. Perioodist 2012-2014. Kirjutan neid harva. Olustikuluulet võin vajadusel iga päev kirjutada, aga armastusest... lihtsalt ei oska. Väga harva, kui on sobiv emotsioon. Ma avastasin enda jaoks täna Paloma Faithi laulud. Ma tean, et hoopis rohkem luuletamisest tahan ma laulda. Will do. 

***

Olen õppinud küsima, kui ise ei tea.
Ülemuretsemisest valutab pea.
Olen õppinud teiste pärast rõõmustama.
Jah, Lõvina meeldib mulle võõrustada.

Rõivad on mul mustvalged.
Kahvatud on mu palged.
Kontsad on mu kingadel.
Puhtus valitseb pindadel.

Olen õppinud kohanema, sest nii on vaja.
Aduma - õnn taevast alla ei saja.
Olen õppinud, et vajan inimesi.
Märkama detaile pisikesi.

Mõtlemiseks on öö.
Abielu on koostöö.
Selle asemel et pugeda põhku,
veedan tühja passides õhtut.

 

***

Nägu naerul
Pilk kaine
Pisarakaevul
Seisab see naine

Hinges tühi
Mis on õige
Ta endalt küsib
Ausus, üle kõige

Otsustab siis
Tema eest
Lõppeb viis
Surm südames

***


Kas headusel olemas ots on ja äär?

Kas headusel olemas ots on ja äär
Uskuda seda ei tahaks
Siiski on olemas neid, ja jääb
Kel püüd headust muuta on rahaks

Kas headusel olemas ots on ja äär
Tahaksid, et ta magaks
Sinu käsi ta tugevhellas käes
Lased end südames vabaks

Kas headusel olemas ots on ja äär
Tahaksid, et ta armastab
Sinu kartus, et kord koidab see päev,
Mil keegi ta sinult varastab

Kas headusel olemas ots on ja äär
Tahaksid, et ta saaks isaks
Hirmul, ja hinges on pelgalt jää
Unistus haihtub vaid piisaks

Kas headusel olemas ots on ja äär
Tahaksid, et ta saaks vabaks
Sirutan, ulatan, annan tal väe
Et tee ta minuga rajaks

***
 

Teistele nõu anda on hoopis lihtsam kui leida oma õige tee.

Paloma Faith - "Only Love Can Hurt Like This"

https://www.youtube.com/watch?v=PaKr9gWqwl4

Elton John - "Your Song" (1970)

https://www.youtube.com/watch?v=mTa8U0Wa0q8




Kommentaarid

Populaarsed postitused